27 Μαΐ 2011

Αγανακτισμένοι


Αγανακτισμένοι πολίτες συγκεντρώνονται στις πλατείες των ελληνικών πόλεων ακολουθώντας το παράδειγμα και απαντώντας στην πρόκληση των Ισπανών Indignados «σιγά, μην ξυπνήσουμε τους Έλληνες»! Οι πλατείες γεμίζουν λοιπόν. Άραγε ανοίγει ένας νέος δρόμος στην Ελλάδα, στην Ισπανία, στην Ευρώπη αρχής γενομένης από τον Ευρωπαϊκό νότο;
Πολλά λέγονται και γράφονται για το κίνημα των «Α». Ως Κίνηση Ενεργών Πολιτών χαιρετίζουμε την ενεργοποίηση και δίνουμε το λόγο στους συμμετέχοντες :
«Είναι εύκολο να φύγεις. Αλλά ως πότε θα φεύγεις? Κι αν δεν παλέψεις εσύ για να φτιάξει το βιό σου ποιός θα παλέψει ? Το παιδί σου σε 40χρόνια που θα ΄ναι όλα ρημαγμένα? Μην τα παρατάς λοιπόν. Πάρε την ζωή σου στα χέρια σου ΤΩΡΑ. Μην περιμένεις να γίνει το "πάμε πλατεία" μόδα. Καν την εσύ μόδα. Σήμερα κιόλας το βράδυ, πάρτε ένα μπουκάλι τεκίλα και με το παρεάκι σου "πάμε πλατεία" να συζητήσετε. Καθίστε και ονειρευτείτε πώς θάταν η ζωή μας αν γίνει και δώ της Ισπανίας!! Σκεφτείτε την πλατεία γεμάτη και δείτε πώς θα φέρετε κι άλλους εδώ. Βρείτε τους μηχανισμούς και τα προβλήματα μιας τέτοιας κινητοποίησης. Σκεφτείτε τους μηχανισμούς και τα πρόσωπα του νομού σας, που σήμερα κινούν τα πράγματα και τάχουν φέρει εδώ. Πώς διαπλέκονται με το κέντρο και επιβάλλουν τελικά τις αποφάσεις του. Δείτε σε ποιους συλλόγους μπορείτε να μπείτε και πώς θα συμμετέχετε στην δουλειά τους. Σκεφτείτε δράσεις και δουλειές που μπορούν να φέρουν ζωή και θέσεις εργασίας στον τόπο σας».
«Σήμερα, αν με ρωτούσε, θα έλεγα στο γιό μου: Μη ρωτήσεις τον διπλανό σου. Ρώτα τον εαυτό σου. Μην επιτρέψεις σε κανέναν να οικειοποιηθεί την αγανάκτησή σου. Η πλατεία είναι και ο τόπος συνάντησης και το σύνθημα. Ο καθένας κατεβαίνει "στην πλατεία" για διαφορετικό λόγο και δεν υπάρχει καν λόγος για ενότητα. Η πλατεία είναι ο λόγος. Δεν θέλεις να κάνεις πολιτική ανάλυση ούτε να υποδείξεις λύση. Θέλεις απλά να πεις "Κοιτάξτε με! είμαι κι εγώ εδώ! Μην αποφασίζετε για μένα χωρίς εμένα. Δεν είμαι αριθμός, ποσοστό, δείκτης, δείγμα. Είμαι άνθρωπος, πατέρας, μάνα, γιός ή κόρη, αδερφός ή αδερφή. Είμαι Πολίτης κι εισαι εκεί εξ αιτίας μου και για εμένα. Μη με ξεχνάς μη με προσπερνάς, μη με πατάς. Να με ακούς, να με προσέχεις. Να κάνεις πράγματα για μένα κι όχι στο όνομά μου. Να αποφασίζεις με εμένα" Δεν κάνεις απλά μια διαδήλωση, κάνεις μια δήλωση ν' ακουστεί. Δεν υποδεικνύεις τρόπους, δεν χειροκροτείς λύσεις, δεν δικάζεις, δεν καταδικάζεις. Δηλώνεις! Μην αφήνεις ΚΑΝΕΝΑΝ σήμερα να μιλά εξ ονόματός σου και για σένα. Σήμερα εισαι εσύ, εισαι ο Πολίτης κι εισαι κυρίαρχος. Αυτό μην το χαρίσεις σε κανέναν φορέα σημαίας ή πανό ή συνθήματος».
Κάτι νέο κυοφορείται στην Ευρώπη; Ελπίζουμε ναι. Και αγωνιζόμαστε οι Αγανακτισμένοι να γίνουν Αποφασισμένοι!

Δεν υπάρχουν σχόλια: