20 Απρ 2010

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος και το Μετρό

Τι έχουν να χωρίσουν το Παπάφειο με την εταιρεία του Μετρό ; Γιατί δεν βρίσκουν το σημείο ισορροπίας ; Γιατί ο Άνθιμος προσφεύγει στο ΣτΕ ; Είναι τακτικός ελιγμός ή πρόθεση ακύρωσης ενός σταθμού που θα εξυπηρετεί περίπου 35.000 Θεσσαλονικείς; Υπάρχουν ενώσεις κατοίκων, δήμαρχος, δημοτικοί ή διαμερισματικοί σύμβουλοι να εκπροσωπήσουν τους θιγόμενους από τη διένεξη κατοίκους ; Τι λένε και τι κάνουν όλοι αυτοί ;
«Θεωρώ, αν μη τι άλλο, απαράδεκτο ο μητροπολίτης να συμπεριφέρεται ως μάνατζερ real estate company αντί να βάζει μπροστά το συμφέρον της πόλης. Κι ενώ θα περίμενε κανείς από ένα θρησκευτικό ηγέτη να προσπαθήσει να δώσει λύσεις και διεξόδους στις καθυστερήσεις, έρχεται να επιδεινώσει τα προβλήματα», φέρεται να δηλώνει ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Δικτύων και Μεταφορών Γιάννης Οικονομίδης.
«Υπάρχει ειλημμένη απόφαση να παραχωρήσουμε το χώρο για τις εργασίες. Αλλά το μετρό δεν έχει ρυθμίσει τις υποχρεώσεις του έναντι της καταλήψεως του χώρου, που θα είναι, ουσιαστικά, νοικιασμένος. Ζητήσαμε από τη νομική υπηρεσία να ρυθμίσει το θέμα, αλλά ακόμα δεν έχει γίνει κάτι. Πρέπει, όμως, να υπάρχει κατοχύρωση του ιδρύματος», φέρεται να δηλώνει ο Μητροπολίτης Άνθιμος.
«Εμείς έχουμε αποφασίσει να εξυπηρετήσουμε το έργο, αλλά το ίδρυμα δεν είναι δική μας περιουσία. Προτιθέμεθα να παραχωρήσουμε το χώρο για κάποιο καιρό ώστε να εκτελεστούν οι αναγκαίες εργασίες. Ωστόσο το Παπάφειο πρέπει να λάβει ανταλλάγματα. Μέχρι σήμερα δεν διασφαλίζονται τα δικαιώματα του ιδρύματος. Πάντως, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να εμποδίσουμε αυτό το σπουδαίο έργο για την πόλη. ΄Ομως για να προχωρήσουμε περαιτέρω, θα πρέπει να υπάρξουν αμοιβαίες δεσμεύσεις και υποχρεώσεις. Εμείς είμαστε διαχειριστές του ιδρύματος, όχι ιδιοκτήτες», καταλήγει.
Με βάση το σχεδιασμό της «Αττικό Μετρό ΑΕ», το εργοτάξιο θα αναπτυχθεί στη συμβολή των οδών Παπάφη με Κωνσταντίνου Καραμανλή, σε έκταση 6,3 στρεμμάτων, από τα 30 που καταλαμβάνει το Παπάφειο και μετά το πέρας των εργασιών το μόνο που θα υπάρχει επιτόπου θα είναι οι σκάλες εισόδου και εξόδου προς και από το σταθμό του μετρό. Οι κατασκευές αυτές θα καταλαμβάνουν ένα πολύ μικρό κομμάτι έκτασης μόλις 0,35 στρεμμάτων, ενώ άλλα 0,77 στρέμματα θα χρησιμοποιούνται ως κοινόχρηστος χώρος πέριξ της εισόδου και της εξόδου του μετρό. Με το πέρας των εργασιών, ο χώρος που θα χρησιμοποιηθεί για την εργοταξιακή κατάληψη θα αποκατασταθεί πλήρως.
«Ο σταθμός του μετρό Παπάφη θεωρείται ένας από τους πιο κομβικούς στη Θεσσαλονίκη», φέρεται να δηλώνει ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), Παναγιώτης Παπαϊωάννου : «Είναι κομβικός διότι από εκεί θα μπορούσε να ''φύγει'' μελλοντικά μια επέκταση προς την Τούμπα. Η κατάργησή του θα σημάνει ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, καθώς από το Πανεπιστήμιο, τον προηγούμενο σταθμό του μετρό, μέχρι τον Ευκλείδη, τον επόμενο σταθμό, η απόσταση είναι μεγαλύτερη του ενός χιλιομέτρου, κάτι το οποίο σημαίνει ότι χιλιάδες πολιτών θα μείνουν χωρίς υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά». Εξάλλου, ο κ. Παπαϊωάννου επισημαίνει ότι το σημείο θεωρείται κομβικό και διότι βρίσκεται ανάμεσα σε τρεις κεντρικότατους οδικούς άξονες, την Κωνσταντίνου Καραμανλή, την Παπάφη και την Κατσιμίδη. Η περιοχή ενδείκνυται, μετά βέβαια από τις σχετικές μελέτες, για τη διέλευση τροφοδοτικών ως προς το μετρό λεωφορειακών γραμμών, στη λογική αναδιάρθρωσης του συστήματος των δημόσιων συγκοινωνιών».
Τι ζητάει ακριβώς το Παπάφειο και τι (δεν) δίνει η εταιρεία ; Άγνωστο, όπως επίσης άγνωστο είναι γιατί από την αντιπαράθεση λείπει, ή τέλος πάντων δεν γίνεται αντιληπτή, η παρέμβαση όσων με οποιονδήποτε τρόπο εκπροσωπούν τους θιγόμενους πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: